Toplam alanı 350-500 m² olan mekanların bar-kafe restoran ve sergi ya da satış alanına dönüştürülmesi istenmektedir. Farklı işlevlerin tanımı, farklı gereksinimlerin belirlenmesi, fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşim, insan-mekan-işlev ilişkisi analizi, servis alanları ve sirkülasyon sistemini barındıran işlevsel ve özgün bir mekansal kurgunun oluşturulması, iç mekan detaylarının ayrıntılı olarak çözümlenmesi, mekanın tüm yüzeylerinin giydirilmesi, işlenmesi, özgün donatı seçimi ve aydınlatma temasının saptanması, tasarımın çağdaş grafik anlatım tekniklerinin kullanılarak ifade edilmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, mekan-çevre-insan ilişkilerini analiz eder | 2 | 1,2,3,4,11,15 | A,C,D |
2) Öğrenci, mekan organizasyonu konusunda bilgi ve becerisini geliştirir. | 1,4 | 1,2,3,4,11,15 | C,D |
3) Öğrenci, tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme, farklı ölçeklere hakim olabilme becerisini geliştirir. | 3,7 | 4,15 | C,D |
4) Öğrenci, malzeme, renk, doku gibi mekanı tanımlayan ögelerin seçim ve uygulamasını yapar. | 1,6 | 4,15 | C,D |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Uygulama / Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ / Proje gruplarının oluşturulması. Programların açıklanması | |
2 | Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek). | Eskiz çalışmaları ve ilk öneriler |
3 | Seçilen yapının fiziki parametreleri içinde programla örtüştürülmesine yönelik ön çalışmalar ve ilk öneriler (1/50 ölçek). | İlk öneriler, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
4 | Mekanlar arası ilişkilerin kararı ve her aşamada üçüncü boyutla sınanarak planların oluşturulması (1/50 ölçek) ve tasarımların çalışma maketiyle desteklenmesi. | Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
5 | Kullanıcı profiline uygun konsept tasarımların teknik olarak 1/50 ölçek plan, kesit ve görünüşlere aktarılması | Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
6 | Mekan içi yerleşim düzenlerinin,norm mobilya ( sabit hareketli) boyutları ile sirkülasyon alanları da gözetilerek tefrişli yerleşim planı etüdleri yapılması ve çalışma maketi ile desteklenmesi. | Plan ve kesit çizimleri, 1/50 ölçek ve maket çalışmaları |
7 |
Mekanları oluşturan yüzeylerin (tavan,döşeme ve duvar) konuya özgü olarak belirlenen iç mimarlık söylemi (konsept) ile uyumlu olarak giydirilmesi. (1/50 ölçek)
Her öğrencinin kendi projesine özgü seçilecek bölümlerinin detay çalışmaları ve özgün üretim detaylarının hazırlanması. (1/20, 1/10, 1/5) |
Çalışmaların sürdürülmesi, 1/50 ölçek ve detay çalışmaları, 1/20,1/10 ve 1/5 ölçek |
8 |
1. ARA SINAV
|
|
9 | Çalışmalara devam edilmesi | 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçek |
10 | Ara Juri | |
11 | 1/20 projelerin olgunlaştırılması, perspektif çizimlerle ve maketle desteklenmesi | 1/20 çizimler, perspektif ve maket çalışmaları |
12 | 2. ARA SINAV | |
13 | Projenin bir bütün olarak tamamlanması; (1/20 Sistem detayları, 1/10 ve 1/5 detay çizimleri dahil) ve renklendirme örnekleri. | 1/20, 1/10 ve 1/5 ölçekli çalışmalara devam edilmesi |
14 | Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri) | Perspektif ve renk denemeleri |
15 | Projenin bir bütün olarak tamamlanması ve sunumu için araştırılması ve uygulanması. (Perspektif çizimleri ve ve renklendirme örnekleri) | Son tamamlamalar |
Kaynaklar
Ders Notu / Ders Kitabı |
|
Diğer Kaynaklar |
Yayın Dağıtım A.Ş.
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 55 |
Ara Jüri | 1 | 35 |
Ödev | 8 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Temel Mesleki Dersler |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İç mimarlık disiplini kapsamında çağdaş ve özgün tasarımlar geliştirebilmek amacıyla sanatsal ve teknik bilgileri uygulama becerisi. | X | |||||
2 | Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama becerisi | X | |||||
3 | Tasarım sürecinde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi | X | |||||
4 | Sanat ve tasarım alanında analitik araştırma, eleştirel yaklaşım geliştirme ve problem çözme becerisi | X | |||||
5 | Tasarım uygulamalarını tarihsel ve sanatsal süreç içinde değerlendirebilme, geçmiş ile bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme becerisi | X | |||||
6 | Çağdaş iç mimarlık uygulamaları için gerekli teknikleri ve teknolojileri kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Mekan ve donatım elemanları tasarlama sürecinde farklı ölçeklere hakim olabilme ve detay çözebilme becerisi | X | |||||
8 | Evrensel ve yerel düzeyde koruma ve yeniden işlevlendirme yaklaşımları geliştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası uygulamalara ve takım çalışmasına yatkın olma becerisi | ||||||
10 | Meslek pratiğine yönelik standartlar, düzenlemeler, yönetmelikler ve hukuk kurallarını bilme ve uygulama becerisi | X | |||||
11 | Görsel, sözel ve yazınsal alanda etkili iletişim kurabilme ve fikirlerini ifade edebilme becerisi | X | |||||
12 | Tasarım pratiğine yönelik gelişmeleri izleme ve yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme becerisi | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ara Jüri | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 8 | 5 | 40 |
Final (Jüri) | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 364 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 14,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |