- Mimarlık Tasarımında Hesaplamalı Yaklaşımlar ve Hesaplamalı Tasarım Düşüncesinin Tarihsel Evrimi
- Parametrik Tasarım
- Dijital Fabrikasyon Yöntemleri
- Mimarlıkta Kinetik Sistemler ve Malzeme Sistemleri
- Mimari Tasarımda Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
- Tasarımda Yapay Zeka
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler hesaplamalı tasarım alanındaki başlıca araştırma konularını öğrenir, hesaplamalı tasarım konseptlerini anlar ve uygulama örneklerini tanır. |
1, 2, 3, 4 |
1,2,3 |
B,C |
2. Öğrenciler seçilen bir hesaplamalı tasarım yöntemi ile basit uygulamalar gerçekleştirir. |
1, 2, 3, 4 |
6 |
B,C |
3. Öğrenciler öğrendikleri kavramlarını hesaplamalı tasarım kavramları üzerine eleştirel bir bakış açısı ile hesaplamalı tasarımın, tasarım süreçlerine katkısı üzerine değerlendirmeler yapabilir. |
1, 2, 3, 4 |
1,2,3 |
B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Hesaplamalı Tasarım Düşüncesi, Mimarlık Tasarımında Hesaplamalı Yaklaşımlar |
Eski tasarım nesnelerini yeniden modellemek için parametrik bir tasarım süreci yürütün - Algoritmik süreci tanımlayın Okuma 1: Yansıtma yazısı (Terzidis, 2006) |
2 |
Parametrik Tasarım |
|
3 |
Parametrik tasarım Uygulamaları |
Eski tasarım nesnelerini yeniden modellemek için parametrik bir tasarım sürecinin yürütülmesi - Algoritmik süreci açıklanması |
4 |
Dijital fabrikasyon yöntemleri |
Davetli konuşmacı: Mimarlıkta 3B Yazıcı Kapsamında Dijital Fabrikasyon Uygulamaları |
5 |
Dijital fabrikasyon Yöntemleri |
Ödev 2: Tasarım ürünlerini üretimi Davetli konuşmacı: Karma gerçeklikte dijital üretim ve parametrik tasarım |
6 |
Mimari Tasarımda Sanal ve Artırılmış Gerçeklik |
Davetli Konuşmacı: Mimarlıkta Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları |
7 |
Adobe Aero ile Artırılmış Gerçeklik Uygulaması |
Ödev 3: Tasarım nesnesinin artırılmış gerçeklik görünümünü geliştirilmesi |
8 |
Tartışma: Hesaplamalı Tasarım Süreçlerinin Değerlendirilmesi |
Ara sınav: Tasarım sürecinde uygulanan hesaplamalı yaklaşımların değerlendirilmesi üzerine bir yansıtma yazısı |
9 |
Mimarlıkta Kinetik Sistemler ve Malzeme Sistemleri |
Ödev 4: Bu tasarım nesnesi için kinetik prototipler geliştirin ve duyarlılık için bir senaryo oluşturulması |
10 |
Mimarlıkta Yapay Zeka |
Konuk sunumları: Tasarım sürecinde yapay zeka nasıl kullanılır? |
11 |
Üretken Yapay Zeka Modelleri ile Tasarım Ürünü Geliştirme |
Ödev 5: Üretken yapay zeka modellerinin yardımıyla tasarım sürecini geliştirilmesi |
12 |
Final teslimi ile ilgili kritikler |
|
13 |
Final teslimi ile ilgili kritikler |
|
14 |
Final teslimi sunumu |
Final teslimi |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Google Classroom |
Ödevler |
Google Classroom |
Sınavlar |
Sınav esnasında paylaşılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav Teslimi |
1 |
20 |
Ödev (araştırma-pafta sunumu) |
4 |
40 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eleştirel düşünme: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Araştırma / Örneklerden yararlanma: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi; mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa yönelik ve biçimsel olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Dünya Mimarlığı: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya mimarlığının kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik ve diğer kültürel faktörleri anlama, |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Takım Çalışması ve İşbirliği: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödev/Sunum |
4 |
1 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |