- Mimarlık Tasarımında Hesaplamalı Yaklaşımlar ve Hesaplamalı Tasarım Düşüncesinin Tarihsel Evrimi
- Parametrik Tasarım
- Dijital Fabrikasyon Yöntemleri
- Mimarlıkta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
- YBM: Yapı Bilgi Modelleme
- Akıllı Kentler
- Büyük Veri
- Dijital Yer Yapma Yaklaşımı ve Uygulamaları
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler hesaplamalı tasarım alanındaki başlıca araştırma konularını öğrenir, hesaplamalı tasarım konseptlerini anlar ve uygulama örneklerini tanır. |
1, 2, 3, 4 |
1,2,3 |
B,C |
2. Öğrenciler seçilen bir hesaplamalı tasarım yöntemi ile basit uygulamalar gerçekleştirir. |
1, 2, 3, 4 |
6 |
B,C |
3. Öğrenciler öğrendikleri kavramlarını hesaplamalı tasarım kavramları üzerine eleştirel bir bakış açısı ile hesaplamalı tasarımın, tasarım süreçlerine katkısı üzerine değerlendirmeler yapabilir. |
1, 2, 3, 4 |
1,2,3 |
B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Hesaplamalı Tasarım Düşüncesi, Mimarlık Tasarımında Hesaplamalı Yaklaşımlar |
Okuma 1: Yansıtma yazısı |
2 |
Hesaplamalı Tasarım Düşüncesinin Tarihsel Evrimi |
Okuma 2: Yansıtma yazısı |
3 |
Parametrik tasarım |
Sunum: Mimarlıkta parametrik tasarım uygulamaları |
4 |
Dijital fabrikasyon yöntemleri |
Davetli konuşmacı: Mimarlıkta 3B Yazıcı Kapsamında Dijital Fabrikasyon Uygulamaları |
5 |
Dijital fabrikasyon Yöntemleri |
Davetli konuşmacı: Mimarlıkta Robotik Üretim Kapsamında Dijital Fabrikasyon Uygulamaları |
6 |
Mimari Tasarımda Sanal ve Artırılmış Gerçeklik |
Davetli Konuşmacı: Mimarlıkta Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları |
7 |
Tartışma: Dijital teknolojiler ve yapay zeka destekli hesaplamalı tasarım yaklaşımlarının mimari tasarım üzerindeki etkileri nasıldır? |
Tartışma: Dijital teknolojiler ve yapay zeka destekli hesaplamalı tasarım yaklaşımlarının mimari tasarım üzerindeki etkileri nasıldır? |
8 |
YBM: Yapı Bilgi Modelleme Mimarlıkta Sanal inşa süreci |
Practice: Basic Usage of BIM |
9 |
Uygulama: BIM ile temel düzeyde modelleme |
|
10 |
Akıllı Kentler |
Sunum: Akıllı kent uygulamaları |
11 |
Büyük Veri |
Tartışma: Kent kararlarında büyük verinin etik ve uygulama açısından tartışılması |
12 |
Dijital yer yapma yaklaşımı ve uygulamaları |
|
13 |
Final teslimi ile ilgili kritikler |
|
14 |
Final teslimi ile ilgili kritikler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Google Classroom |
Ödevler |
Google Classroom |
Sınavlar |
Sınav esnasında paylaşılacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav Teslimi |
1 |
40 |
Ödev (araştırma-pafta sunumu) |
4 |
20 |
Final |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI |
|
40 |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI |
|
60 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Eleştirel düşünme: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Araştırma / Örneklerden yararlanma: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi; mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde programa yönelik ve biçimsel olarak uygun örnekleri ortaya çıkarabilme becerisi |
|
|
|
X |
|
|
3 |
Dünya Mimarlığı: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya mimarlığının kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik ve diğer kültürel faktörleri anlama, |
|
|
X |
|
|
|
4 |
Takım Çalışması ve İşbirliği: Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi |
|
|
|
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
Ödev/Sunum |
4 |
1 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Final |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
124 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,96 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |