Perspektif kurallarını öğrenmek ve ilgili alıştırmaları yapmak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1)Paralel perspektif kurallarının öğrenilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
2) Paralel perspektif metodlarını kullanarak basit objelerin çizilmesi. |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
3) Konik perspektif kurallarının öğrenilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
4) Konik perspektif metodları ile basit objelerin çizilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
5) Konik perspektif metodları ile karmaşık objelerin çizilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
6) Eğrisellik içeren objelerin perspektiflerinin çizilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
7) Ölçülendirme ve ölçeklendirme kurallarının öğrenilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
8) Konik perspektif metodları ile endüstriyel ürünlerin çizilmesi |
4,5,9 |
1,2 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Paralel perspektif kurallarının öğretilmesi |
|
2 |
Basit objelerin, paralel perspektif görünüşleri ile ilgili alıştırmalar |
|
3 |
Paralel perspektif alıştırmaları |
|
4 |
Paralel perspektif alıştırmaları |
|
5 |
ARA SINAV- 1 |
|
6 |
Conical perspektif kurallarının öğretilmesi |
|
7 |
Basit objelerin, konik perspektif görünüşleri ile ilgili alıştırmalar |
|
8 |
Konik perspektif alıştırmaları |
|
9 |
Eğrisellik içeren objelerin konik perspektiflerinin çizilmesi |
|
10 |
Konik perspektif alıştırmaları |
|
11 |
ARA SINAV- 2 |
|
12 |
Karmaşık objelerin, konik perspektif görünüşleri ile ilgili alıştırmalar |
|
13 |
Endüstriyel ürünlerin / objelerin, konik perspektif görünüşleri ile ilgili alıştırmalar |
|
14 |
Konik perspektif alıştırmaları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Teknik Çizim ve Perspektif I Ders notları |
Diğer Kaynaklar |
Temel Teknik Resim (İ.Zeki Şen- Nail Özçilingir) Linea stile (Tomasso Gnome) Order in space (Keith Critchlow) Engineering Drawing for Technicians |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
Ödevler (16) |
Sınavlar |
Arasınav (2),kısa sınav (1), dönem sonu finali (1) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Ödev |
16 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
40 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
60 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirmek, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilmek ve çözümleyebilmek. |
X |
|||||
2 |
Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturmak ve kullanabilecek düzeye ulaşmak |
X |
|||||
3 |
Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturmak ve yorumlayabilmek |
X |
|||||
4 |
Endüstri Ürünleri tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olmak |
X |
|||||
5 |
Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olmak ve uygulamaya geçirebilmek |
X |
|||||
6 |
Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilmek |
X |
|||||
7 |
Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlama, yorumlama ve kullanma yetkinliğine ulaşmak |
X |
|||||
8 |
Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olmak |
X |
|||||
9 |
Disiplinlerarası çalışabilmek |
X |
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ3, PÇ4, ve PÇ15'i karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
3 |
42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
2 |
3 |
6 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ödev |
16 |
2 |
32 |
Final |
1 |
3 |
3 |
Toplam İş Yükü |
|
|
126 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
5,04 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |