Tasarım objelerini kullanarak ışık, gölge, perspektif ve kompozisyon oluşturmaya yönelik desen ve serbest çizim tekniklerini uygulama çalışmaları. Tasarım objelerinin ürün insan ilişkisini, oran ve orantısal yapısını figürler üzerinden irdelenmesi ve uygulama çalışmaları.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
2) İlgili temel alanda tasarım sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerine, fikir üretme, geliştirme ve görselleştirme ile ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
3) İlgili temel alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
4) Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
5) Tasarımın iletişim ve etkileşimine ilişkin kuram bilgisine ve kavrayışına sahiptir.
|
1,3,5,7,8 |
1,3,5,6,7 |
A, B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme. Uygulama için gerekli malzeme listesinin verilmesi. |
|
2 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemek. |
|
3 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemeye yönelik uygulama çalışmaları –Obje 1 |
|
4 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemeye yönelik uygulama çalışmaları –Obje 2 |
|
5 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemeye yönelik uygulama çalışmaları –Obje 3 |
|
6 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemeye yönelik uygulama çalışmaları –Obje 4 |
|
7 |
Tasarım objelerinin (makine parçaları, el aletleri, küçük mutfak araç ve gereçleri) yapısal sistemlerini araştırmak ve desen tekniği ile çözümlemeye yönelik uygulama çalışmaları –Obje 5 |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Figür kullanarak ürün/tasarım – insan ilişkisini (Ergonomi) kurmaya, oran ve orantısal yapısını anlamaya yönelik çizim çalışmaları-Farklı ürünler (el aletleri vb.) ve figürler (kadın, erkek, çocuk) üzerinden uygulama çalışmaları -1 |
|
10 |
Figür kullanarak ürün/tasarım – insan ilişkisini (Ergonomi) kurmaya, oran ve orantısal yapısını anlamaya yönelik çizim çalışmaları-Farklı ürünler ( el aletleri vb.) ve figürler (kadın, erkek, çocuk) üzerinden uygulama çalışmaları -2 |
|
11 |
Figür kullanarak ürün/tasarım – insan ilişkisini (Ergonomi) kurmaya, oran ve orantısal yapısını anlamaya yönelik çizim çalışmaları-Farklı ürünler (el aletleri vb.) ve figürler (kadın, erkek, çocuk) üzerinden uygulama çalışmaları -3 |
|
12 |
Figür kullanarak ürün/tasarım – insan ilişkisini (Ergonomi) kurmaya, oran ve orantısal yapısını anlamaya yönelik çizim çalışmaları-Farklı ürünler (el aletleri vb.) ve figürler (kadın, erkek, çocuk) üzerinden uygulama çalışmaları -4 |
|
13 |
ARA SINAV |
|
14 |
Figür kullanarak ürün/tasarım – insan ilişkisini (Ergonomi) kurmaya, oran ve orantısal yapısını anlamaya yönelik çizim çalışmaları-Farklı ürünler (el aletleri vb.) ve figürler (kadın, erkek, çocuk) üzerinden uygulama çalışmaları -5 |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Malzemeler | 2b, 3b kara kalem, hamur silgi, kağıt bant, maket bıçağı, 35x50 kağıt |
Ödevler | |
Sınavlar | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Final |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
1 |
Tasarım alanındaki kavram ve teorileri farklı disiplinlerdeki yöntemleri kullanarak değerlendirir, karşılaşılan tasarım problemleri saptayabilir ve çözümleyebilir. |
X |
||||||
2 |
Tasarım alanında gerekli olan güncel teknolojik bilgi birikimini oluşturur ve kullanabilecek düzeye ulaşır |
X |
||||||
3 |
Tasarım ve sanat alanlarında gerekli tarihsel bilgi birikimini oluşturur ve yorumlayabilir |
X |
||||||
4 |
Endüstri Ürünleri Tasarımı disiplini dahilinde ürün, sistem veya süreç tasarlayabilecek yeterliliğe sahip olur |
x |
||||||
5 |
Disiplinler arası çalışabilir |
X |
||||||
6 |
Tasarım alanın kapsamına giren malzeme ve üretim yöntemleri ile ilgili bilgi donanımına sahip olur ve uygulamaya geçirebilir. |
X |
||||||
7 |
Tasarım disiplini çerçevesinde iki ve üç boyutlu düşünebilme yetisini, görsel anlatımla ortaya koyabilir |
X |
||||||
8 |
Endüstriyel tasarım alanıyla ilintili olan iletişim, işletme, hukuk, mühendislik, sosyoloji, antropoloji, fizik ve insan bilimleri v.b. disiplinlerin etkilerini anlar, yorumlar ve kullanma yetkinliğine ulaşır. |
X |
||||||
9 |
Tasarımda toplumsal sorumluluk ve etik bilincine sahip olur |
X |
ENTAK Program Çıktılarından; PÇ4, PÇ7 ve PÇ11'i karşılamaktadır.
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
14 |
6 |
84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
- |
- |
- |
Ara Sınav |
2 |
6 |
12 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
|
|
102 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4,08 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |