Bu ders kapsamında kent ekolojisinin tanımı ve içeriği; modern öncesi, modernizm ve sonrası ekolojik yaklaşımlar; Kentlerdeki biyolojik çeşitlilik, kirlilik ve atık yönetimi, iklim değişimi, sürdürülebilirlik ve eko-kentler gibi konular ile kent ekolojisinin peyzaj planlama ve tasarımdaki kullanımı konularında öğrencilerin bilgilendirilmeleri hedeflenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Geleceğin peyzaj plancı ve kent tasarımcısı olacak öğrencilere doğa ile ilişkilerini sorgulamalarını sağlamak, |
1,2,3 |
A |
|
Doğanın karmaşık yapısını analiz etmede kent ekolojisi biliminden yararlanma yollarını öğrenmek, |
1,2,3 |
A |
|
Kentin yapısı, fonksiyonu ve değişiminin kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki yönlendirici ve belirleyici rolünü algılamak, |
1,2,3 |
A,C |
|
Disiplinler arası bir ortamda çalışmak ve benzer disiplinlerle ortak problem çözme becerilerini ve bilimsel yazım ve sözlü iletişim yeteneğini geliştirmek |
1,2,3 |
A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Konular |
Ön Hazırlık |
|
Dersin ve içeriğinin tanıtılması, ders programı ve gerekli materyaller hakkında bilgilendirme |
||
Ekolojinin temel ilkeleri, başlıca prensipleri ve terminolojisi |
||
Ekolojik faktörler ve birbirleri ile olan ilişkileri (anakara, iklim, toprak, organizmalar) |
||
Kent ve Kent ekolojisi, Kent formu, yapısı ve dinamikleri |
||
Kentlerde ekosistem servisleri |
||
Biyolojik Çeşitlilik ve Ekolojik düşünce temelleri Kentleşmenin biyoçeşitlilik üzerindeki etkileri |
||
Kent iklimi ve iklim değişikliği |
||
Sürdürülebilirlik ve eco-kentler |
||
Kirlilik ve atık yönetimi |
||
Kentlerde doğa koruma ve kentsel restorasyon |
||
Kentsel planlamada çatı teras bahçeleri |
||
Dikey bahçeler ve kentsel tarım olanakları |
||
Kent ekosistemlerinin geleceği |
||
Güncel proje örnekleri |
||
Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
|
|
Cook E.,A. and van Lier H., N. 1994. “Landscape Planning and Ecological Networks” . ELSEVlER Science B. V, ISBN 0-444-82084-1. The Netherlands. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
“Ekümenopolis Ucu olmayan Şehir” Belgesel gösterimi |
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
%70 |
Kısa Sınav |
- |
|
Ödev |
1 |
% 30 |
Toplam |
|
% 100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
% 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%50 |
Toplam |
|
%100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|
|
|
|
|
|
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
|
|
|
X |
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
X |
|
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Proje |
- |
- |
- |
Seminer ve Sunum |
2 |
12 |
24 |
Ödev |
- |
- |
- |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
100 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
4,00 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |