Bu ders kapsamında kent ekolojisinin tanımı ve içeriği; modern öncesi, modernizm ve sonrası ekolojik yaklaşımlar; Kentlerdeki biyolojik çeşitlilik, kirlilik ve atık yönetimi, iklim değişimi, sürdürülebilirlik ve eko-kentler gibi konular ile kent ekolojisinin peyzaj planlama ve tasarımdaki kullanımı konularında öğrencilerin bilgilendirilmeleri hedeflenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1,2,3 |
A |
||
2) Disiplinler arası bir ortamda çalışır ve öğrenir; özellikle, disiplinler arası bir takım ortamında problem çözme becerilerini geliştirmek |
1,2,3 |
A |
|
3) Peyzaj deseninin (abiyotik, biyotik, insan arazi kullanımı ve bozulması) nedenlerinin anlaşılması |
1,2,3 |
A |
|
4) ekolojinin toplumla ilgisinin anlaşılması |
1,2,3 |
A |
|
5) bilimsel yazma ve sözlü iletişimde yeterlilik ve ekipler halinde birlikte çalışabilme becerisi. |
1,2,3 |
A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin ve içeriğinin tanıtılması, ders programı ve gerekli materyaller hakkında bilgilendirme |
|
2 |
Ekolojinin temel ilkeleri, başlıca prensipleri ve terminolojisi |
|
3 |
Ekolojik faktörler ve birbirleri ile olan ilişkileri (anakara, iklim, toprak, organizmalar), abiyotik ve biyotik faktörler |
|
4 |
Kent ve Kent ekolojisi, Kent formu, yapısı ve dinamikleri |
|
5 |
Kentlerde ekosistem servisleri |
|
6 |
Sistem Entegrasyonu + Altyapı Kentsel Ekosistemlerin Direnci |
|
7 |
Biyolojik Çeşitlilik ve Ekolojik düşünce temelleri Kentleşmenin biyoçeşitlilik üzerindeki etkileri |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Yeşil Altyapı |
|
10 |
Yeşil Çatı ve Çatı Bahçesi, Yeşil Otoparklar |
|
11 |
Kentsel Alanlarda Çevre Sorunları, doğa koruma ve kentsel restorasyon |
|
12 |
İklim Değişikliği ve Kamu Politikaları |
|
13 |
Uygulama + Tasarımcıların Rolü |
|
14 |
Kent ekosistemlerinin geleceği |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Richard T. T. Forman,2008. Urban Ecology Science of Cities, Cambridge University Press in 2008. Jari Niemelä (ed), 2011. Urban Ecology:Patterns, Processes, and Applications, Oxford University Press |
Diğer Kaynaklar |
Danilo Palazzo and Frederick Steiner,2011. Urban Ecological Design: A Process for Regenerative Places. Island Press Dramstad, W.E., Olson, J.D. and Forman, R.T.T., 1996. Landscape Ecology Principles in Landscape Architecture and Land-Use Planning, Island Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ekümenopolis Limiti olmayan Şehir” Belgeseli “Kiss the ground/Toprağı Öp” Belgeseli |
Ödevler |
Yeşil Otopark Tasarımı |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
%70 |
Seminer ve Sunum |
1 |
% 30 |
Toplam |
% 100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
% 50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
%50 |
|
Toplam |
% 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
X |
||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
X |
||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
X |
|||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
X |
|||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
X |
||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
X |
||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
||||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
X |
||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
X |
|||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
X |
|||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
X |
|||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
X |
|||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
X |
|||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
8 |
8 |
Seminer ve Sunum |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
12 |
12 |
Toplam İş Yükü |
|
|
103 |
Toplam İş Yükü / 25 |
|
|
4.12 |
160Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |