Arazi tanıma bilgileri, tesviye, alan ve hacim hesapları, yol planlama ve inşaatı, köprü, gölet, aydınlatma bilgileri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Eş yükselti eğrileri, öneri eş yükselti eğrileri, tesviye vs. |
2,3,4 |
2,3,4 |
A,C |
2)Alan ve hacim hesaplarını inceler. |
2,3,4 |
2,3,4 |
A,C |
3) Kazı ve dolgu hesaplarını öğretir. |
2,4 |
2,3,4 |
A,C |
4) Yol planlamasını anlatır. |
2,4 |
2,3,4 |
A,C,D |
5) Yol inşaatı ve istinat duvarlarını öğretir. |
2,4 |
2,3 |
A,C,D |
6) Aydınlatma planlamasını açıklar. |
2,4 |
2,3 |
A,C |
7) Temel mühendislik bilgilerini aktarır. |
2,4,7 |
2,3 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş, Tanımlar, Tesviye kavramı |
|
2 |
Eş yükselti eğrileri ile Alan tanıma ve planlama |
|
3 |
Kazı dolgu alanlarının ve Hacimlerinin hesabı |
|
4 |
Yol Yapımının Planlanması |
|
5 |
Yol İnşaatı |
|
6 |
İstinat Duvarları Planlama ve Uygulama |
|
7 |
Aydınlatmanın Temel İlkeleri |
|
8 |
Aydınlatmanın Planlanması |
|
9 |
Ara sınav |
|
10 |
Mühendislik Temel Bilgileri, Kuvvetler, Gerilme vb. |
|
11 |
Yol, Köprü Yapımında Kuvvetler |
|
12 |
Kuvvetlerin Dengesi |
|
13 |
Kiriş ve Kolon Hesapları |
|
14 |
Temel Çeşitleri, Denge, Güvenlik |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Peyzaj Mühendisliği Seçkin, Ö.B., 1998. Peyzaj Uygulama Tekniği, İstanbul |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Haritalar, ders notları |
Ödevler |
Yol planlama, kazı-dolgu hesaplama |
Sınavlar |
Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
2 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
Program Öğrenme Çıktıları |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
X |
||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
X |
||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
X |
||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
X |
||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
X |
||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
3 |
45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
8 |
2 |
16 |
Ödev |
3 |
6 |
16 |
Final |
1 |
2 |
10 |
Toplam İş Yükü |
139 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
5,56 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
6 |