Arazi tanıma bilgileri, tesviye, alan ve hacim hesapları, yol planlama ve inşaatı, köprü, gölet, aydınlatma bilgileri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Eş yükselti eğrileri, öneri eş yükselti eğrileri, tesviye vs. |
2,3,4 |
2,3,4 |
A,C |
2)Alan ve hacim hesaplarını inceler. |
2,3,4 |
2,3,4 |
A,C |
3) Kazı ve dolgu hesaplarını öğretir. |
2,4 |
2,3,4 |
A,C |
4) Yol planlamasını anlatır. |
2,4 |
2,3,4 |
A,C,D |
5) Yol inşaatı ve istinat duvarlarını öğretir. |
2,4 |
2,3 |
A,C,D |
6) Aydınlatma planlamasını açıklar. |
2,4 |
2,3 |
A,C |
7) Temel mühendislik bilgilerini aktarır. |
2,4,7 |
2,3 |
A,C |
Öğretim Yöntemleri: |
1: Sunum, 2: Anlatım, 3: Soru-Cevap, 4: Uygulama, 5: Teknik Gezi |
|
Ölçme Yöntemleri: |
A: Sınav , B:Jüri, C: Ödev, D:Kısa sınav, |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş, Tanımlar, Tesviye kavramı |
Botanik Kitapları |
2 |
Eş yükselti eğrileri ile Alan tanıma ve planlama |
Botanik Kitapları |
3 |
Kazı dolgu alanlarının ve Hacimlerinin hesabı |
Botanik Kitapları |
4 |
Yol Yapımının Planlanması |
Botanik Kitapları |
5 |
Yol İnşaatı |
Botanik Kitapları |
6 |
İstinat Duvarları Planlama ve Uygulama |
Botanik Kitapları |
7 |
Aydınlatmanın Temel İlkeleri |
Botanik Kitapları |
8 |
Aydınlatmanın Planlanması |
Botanik Kitapları |
9 |
Arasınav |
Botanik Kitapları |
10 |
Mühendislik Temel Bilgileri, Kuvvetler, Gerilme vb. |
Botanik Kitapları |
11 |
Yol, Köprü Yapımında Kuvvetler |
Botanik Kitapları |
12 |
Kuvvetlerin Dengesi |
Botanik Kitapları |
13 |
Kiriş ve Kolon Hesapları |
Botanik Kitapları |
14 |
Temel Çeşitleri, Denge, Güvenlik |
Botanik Kitapları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Peyzaj Mühendisliği Seçkin, Ö.B., 1998. Peyzaj Uygulama Tekniği, İstanbul |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Haritalar, planimetre, slaytlar |
Ödevler |
Yol planlama, kazı-dolgu hesaplama |
Sınavlar |
Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Kısa Sınav |
6 |
30 |
Ödev |
4 |
20 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|
|
|
|
|
|
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
|
|
|
|
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
|
|
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
8 |
1 |
8 |
Ödev |
3 |
3 |
9 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
12,5 |
88 |
|
Toplam İş Yükü / 25 |
3,9 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |