Sürdürülebilirlik kavramı, tarihi ve gelişimi. Sürdürülebilir tasarım kavramı ve ilkeleri. Sürdürülebilir tasarım araçları ve yöntemleri. Yaşam döngüsü değerlendirmesi (LCA). Sürdürülebilir peyzaj tasarımı, önemi ve sürdürülebilir peyzaj tasarım ilkeleri. Son yıllarda dünyadaki gelişmeler ve örnek çalışmalar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kavramları ile ilgili temel kavramları açıklar. |
|
1,2,3 |
A,C |
2) Sürdürülebilir tasarım araçları ve yöntemlerini açıklar. |
|
1,2,3 |
A,C |
3) Sürdürülebilir peyzaj tasarım ilkelerini projelerinde uygular. |
|
1,2,3 |
A,C |
4) Peyzaj mimarlığı çalışmalarının her aşamasında sürdürebilirlik ilkelerini uygular. |
|
1,2,3 |
A,C |
5) Peyzaj mimarlığı çalışmalarındaki farklı yaklaşımları sürdürebilirlik açısından karşılaştırır. |
|
1,2,3,5,6 |
A,C |
6) Mevcut peyzaj mekanlarını sürdürebilirlik açısından analiz eder. |
|
1,2,3,5,6 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
giriş |
Sürdürülebilir Gelişme |
2 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR GELİŞMENİN TARİHİ |
Sürdürülebilir Gelişme |
3 |
SürdürülebilirLİK VE Sürdürülebilir TASARIM KAVRAMLARI |
Sürdürülebilir Tasarım |
4 |
Sürdürülebilir TASARIMIN İLKELERİ |
Sürdürülebilir Tasarım |
5 |
Sürdürülebilir TASARIM YÖNTEMLERİ VE ARAÇLARI |
Sürdürülebilir Tasarım |
6 |
YAŞAM DÖNGÜSÜ DEĞERLENDİRMESİ |
Sürdürülebilir Tasarım |
7 |
LEED VE BREAM SERTİFİKALARI |
Sürdürülebilir Tasarım |
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Sürdürülebilir Peyzaj MimarlığıNIN ÖNEMİ |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
10 |
Sürdürülebilir Peyzaj TASARIMININ İLKELERİ |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
11 |
Sürdürülebilir BİTKİLENDİRME ÇALIŞMALARI |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
12 |
XERISCAPING, ÇATI BAHÇELERİ, YEŞİL DUVARLAR VS. |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
13 |
SON YILLARDAKİ Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı İLE İLGİLİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
14 |
SON YILLARDAKİ Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı İLE İLGİLİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Karakaş, Pınar (2012) Sustainable Landscape Architecture Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar |
U.S. National Park Service (1993) Guiding Principles of Sustainable Design Karakaş, Pınar ve Yavuz, Pınar (2007) A Research About the Evaluation of the Playgrounds in Istanbul from Sustainability Perspective |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Örnek Sürdürülebilir Peyzaj Tasarım Projeleri |
Ödevler |
Sürdürülebilir Peyzaj Mimarlığı Çalışmalarının İncelenmesi |
Sınavlar |
Yazılı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
1 |
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
X |
|||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
X |
|||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
X |
|||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
||||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
X |
|||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
X |
|||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
X |
|||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
X |
|||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
X |
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
|
|
|
X |
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
|
X |
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
X |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: ...... x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
30 |
30 |
Final |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
112 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
4.48 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |