Sürdürülebilirlik kavramı, tarihi ve gelişimi, sürdürülebilir tasarım kavramı ve ilkeleri, sürdürülebilir tasarım araçları ve yöntemleri. yaşam döngüsü değerlendirmeleri, yeşil yapı malzemeleri, yeşil bina sertifikaları, sürdürülebilir alan tasarım ilkeleri, sürdürülebilir kentsel tasarım çözümleri, sürdürülebilir kentler ve toplumlar, son yıllarda dünyadaki gelişmeler ve örnekleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kavramları ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3 |
A,C |
2) Sürdürülebilir tasarım araçları ve yöntemlerini açıklar. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3 |
A,C |
3) Sürdürülebilir kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı ilkelerini projelerinde uygular. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3 |
A,C |
4) Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı çalışmalarının her aşamasında sürdürülebilirlik ilkelerini kullanır. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3 |
A,C |
5) Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı çalışmalarındaki farklı yaklaşımları sürdürülebilirlik açısından karşılaştırır. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3,5,6 |
A,C |
6) Mevcut açık alanları sürdürülebilirlik açısından analiz eder. |
2,8,9,14,15 |
1,2,3,5,6 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
||
1 |
GIRIŞ: SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMANIN TARİHİ, SÜRDÜRÜLEBILIRLİK KAVRAMI |
Sürdürülebilir Kalkınma |
||
2 |
SÜRDÜRÜLEBILIR TASARIM, SÜRDÜRÜLEBILIR TASARIMIN İLKELERİ, YÖNTEMLERİ VE ARAÇLARI |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
3 |
YAŞAM DÖNGÜSÜ DEĞERLENDİRMESİ |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
4 |
YAPI MALZEMELERI VE ÜRÜNLERLE ILGILI GIRDILER VE ÇIKTILAR |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
5 |
YEŞIL YAPI MALZEMELERI |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
6 |
ÜRÜN SEÇIMI, YAPI MALZEMELERININ DEĞERLENDIRILMESI |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
7 |
YEŞİL BİNA SERTİFİKALARI: LEED VE BREAM SERTİFİKALARI VS. |
Sürdürülebilir Tasarım |
||
8 |
ARA SINAV |
|||
9 |
SÜRDÜRÜLEBILIR ALAN TASARIM İLKELERİ |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
10 |
SÜRDÜRÜLEBILIR ALAN TASARIM İLKELERİ |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
11 |
SÜRDÜRÜLEBILIR KENTSEL TASARIM ÇÖZÜMLERİ |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
12 |
ÇATI BAHÇELERİ, YEŞİL DUVARLAR, YAĞMUR BAHÇELERİ, XERISCAPING, VS. |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
13 |
SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTLER VE TOPLUMLAR |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
14 |
SON YILLARDAKİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
||
15 |
SON YILLARDAKİ ÖRNEK ÇALIŞMALAR |
Sürdürülebilir Kentsel Açık Alanlar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Karakaş, P., Sustainable Urban Design and Landscape Architecture Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar |
Venhaus, H. (2012) Designing the Sustainable Site Cooper, R., Evans, G. & Boyko, C. (eds.) (2008) Designing Sustainable Cities Coyle, S. (2011) Sustainable and Resilient Communities Calkins, M., (2009) Materials for Sustainable Sites Jenks, M. & Colin, J., (2010) Dimensions of the Sustainable City Hopper, L.J., (2007) Landscape Architectural Graphic Standarts |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ders Notları, Referans Kitaplar, Sürdürülebilir Kentsel Yeşil Alan Örnekleri |
Ödevler |
Araştırma Ödevi |
Sınavlar |
Yazılı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
50 |
Ödev |
2 |
50 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
||||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
X |
|||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
||||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
||||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
||||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
||||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
||||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
X |
|||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
X |
|||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
||||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
||||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
||||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
X |
|||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
X |
|||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Ödev |
2 |
8 |
16 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
100 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
4 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |