Çim türlerinin botanik ve ekolojik özelliklerinin belirlenmesi ve erozyona karşı kullanılarak çalıların tanıtımı.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
2,3 |
2,3,4 |
A |
|
2,3,7 |
2,3,4 |
A,C |
|
2,3 |
2,3,4 |
A,C |
|
2,4 |
2,3,4 |
A,C,D |
|
2,3 |
2,3,4 |
A,C |
|
2,4 |
2,3,4 |
A,C |
|
2,3 |
2,3,4 |
A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Temel Bilgiler |
2 |
Sıcak İklim ve Serin İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
3 |
Agrostisler |
Çim Kitapları |
4 |
Poalar |
Çim Kitapları |
5 |
Loliumlar |
Çim Kitapları |
6 |
Diğer Soğuk İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
7 |
Bermuda Çimleri |
Çim Kitapları |
8 |
Diğer Sıcak İklim Çimleri |
Çim Kitapları |
9 |
Arasınav |
Çim Kitapları |
10 |
Çim Yapma Teknikleri |
Çim Kitapları |
11 |
İbreli Yerörtücüler |
Çim Kitapları |
12 |
Yapraklı Yerörtücüler |
Çim Kitapları |
13 |
Otsu Yerörtücüler |
Çim Kitapları |
14 |
Otsu- Odunsu Yerörtücüler |
Çim Kitapları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Uluocak, N., 1994. Yerörtücü Bitkiler, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayını, İstanbul |
Diğer Kaynaklar |
Erkun, V., 1954. Başlıca Çayır ve Mera Bitkileri Kılavuzu, Ziraat Vekaleti Neşriyatı. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Çim kitapları, yerörtücü kitapları, parklarda bitkiler. |
Ödevler |
Çim örnekleri. |
Sınavlar |
Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
3 |
20 |
Ödev |
3 |
10 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Sanatçı Peyzaj Mimarları yetiştirme. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki temel bilgilere sahip olma, sağlıklı ve yaşanabilir mekânlar sağlama, çevreyi düzenleme becerisi. |
|
|
|
|
x |
|
3 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
x |
|
4 |
Temel mühendislik bilgilerine sahip olma; doğayı tahrip etmeden, doğaya uygun çevre oluşturabilme becerisi. |
|
|
|
x |
|
|
5 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
6 |
Alanının temel konuları ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri yorumlayabilme ve çağımızdaki uygulamalara aktarabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
x |
|
|
8 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma bilinci. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
1 |
24 |
24 |
Final |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
84 |
Toplam İş Yükü / 25 |
|
|
3,3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |