Sulama ihtiyacı, sulama yöntemleri, sulamanın planlanması, yağan yağmur sularının yerleşim alanlarına zarar vermeden uzaklaştırılması ve topraktaki aşırı suyun dren edilmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
|
4 |
1,2,3 |
- |
|
6 |
1,2,3 |
B |
|
6,10,11 |
1,2,3 |
B,C |
|
2,11,12 |
1,2,3 |
B,C |
|
2,3 |
1,2,3 |
B,C |
|
3,4 |
1,2,3 |
A,B,C |
|
4 |
1,2,3 |
A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
2 |
Toprak – Su – Bitki İlişkileri |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
3 |
Su İhtiyacının Tespiti |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
4 |
Sulama Yöntemleri |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
5 |
Sulamada Kullanılan Malzemeler |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
6 |
Sulamanın Planlanması |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
7 |
Yağmurlama Sulama İle Damla Sulamanın Avantaj ve Dezavantajları. |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
8 |
Su Kaynakları Ve Pompalama Birimleri |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
9 |
Arasınav |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
10 |
Drenaj Kavramı |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
11 |
Yağmur Sularının Drenajı |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
12 |
Dreanaj – Toprak İlişkisi |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
13 |
Drenajın Planlanması |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
14 |
Aşırı Toprak Suyunun Dren Edilmesi |
Toprak-Su-Bitki Kitapları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Seçkin, Ö.B., 1998. Peyzaj Uygulama Tekniği, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar |
Seçkin, N.P., Y.Ç. Seçkin, Ö.B. Seçkin, 2011. Sürdürülebilir Peyzaj Tasarımı ve Uygulama İlkeleri, Literatür, İstanbul. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
İlgili kitaplar |
Ödevler |
Sulama planları |
Sınavlar |
Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
70 |
Kısa Sınav |
8 |
20 |
Ödev |
5 |
10 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|
|
|
|
|
|
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
X |
|
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
X |
|
|
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
X |
|
|
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
|
|
|
|
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
|
|
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14 x toplam ders saati) |
14 |
2 |
28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Kısa Sınav |
3 |
2 |
6 |
Ödev |
3 |
4 |
12 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
13 |
92 |
|
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
3,68 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
4 |