Ders Kodu: 
LAUD 116
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
2
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
1. Tasarımın temel öğelerini ve ilkelerini öğretmek. 2. Peyzaj tasarımının temel değer ve ilkelerini farklı ölçeklerde deneyimlemek 3. Tasarım ilkelerinin etkili sunumunu öğretmek 4. Yapı ve malzemelerin bir tasarımı nasıl etkileyebileceğini öğretmek.
Dersin İçeriği: 

Bu ders öğrencilere tasarım elemanları ve temel prensiplerini tanıtır. Çizgi, biçim, değer, doku, renk ve boşluk gibi sanat unsurları ve denge, ritim, orantı, birlik, zaman ve hareketten oluşan tasarım ilkeleri, yaratıcı süreçler ve ana sanatsal stillerin görsel analizleri yoluyla araştırılır. Bu derste öğrenciler, çeşitli materyaller, medya ve teknikler kullanarak bir peyzaj tasarımı ve üç boyutlu modelini oluştururlar. Eleştirel düşünme, görsel keşif ve kavramsal problem çözme becerileri, diyalog ve öz değerlendirmeyi vurgulayan görsel problemlerin dile getirilmesi yoluyla deneyimlenir. Ders, öğrencilere yaratıcı fikir ve konseptler geliştirmek ve tasarım öğeleri ve tasarım ilkelerine ilişkin bilgilerini stüdyo projelerine uygulamak için çeşitli görsel sanat biçimlerini analiz etme becerisi kazandırmak için tasarlanmıştır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Sunum, 2: Anlatım, 3: Soru-Cevap, 4: Tartışma, 5: Teknik Gezi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Jüri, C: Ödev, D: Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1)Sanat ve tasarım sorunlarına görsel çözümler üretmede tasarımın ilke ve öğelerini saptamak ve uygulamak

1,2,7,8,12

1,2,3,4,5

A & C

2) İyi hazırlanmış tasarım parçaları modellerinin başarılı bir şekilde oluşturulmasında geleneksel medya ve malzemeleri (karton, kesme bıçağı, yapıştırıcı türleri vb.) ve teknikleri kullanmak

2,7,8,12

1,2,3,4,5

A & C

3) Tasarım projelerinin oluşturulmasında fikir geliştirme, iyileştirme ve değerlendirme süreci boyunca başarılı bir tasarım çözümü oluşturmak için gerekli görsel ve kavramsal becerilerin gelişimini göstermek.

1, 2,7,8,12

1,2,3,4,5

A & C

4) Tasarımın “dilini” kullanarak tasarım kavramları, süreçleri ve teknikleri ile ilgili bir anlayışı etkili bir şekilde iletmek

1,2,7,8,12

1,2,3,4,5

A & C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

1 Ders tanıtımı, maket yapımında kullanılan malzeme ve araçlar hakkında temel bilgilerin verilmesi

 

2

Temel Tasarım Elemanları: Nokta, Çizgi, Düzlem

 

3

  Eşyükselti eğrileri ile topografya oluşturma 

 

4

Temel Tasarım Elemanları: Hacim Form/ 2d- 3d İlişkisi

 

5

Maket Yapımı ve Sunumu

(Yaya yolu çizgisel aks ve duvar düzlemi kullanarak bir park köşesi tasarlama)

 

6

Temel Tasarım Elemanları: Renk ve Doku

 

7

Doku Çalışmalar, Dokunun 2d-3d Temsili

 

8

Tasarım Prensipleri: Uyum-Kontrast

 

9

Tasarım Prensipleri: Denge

 

10

Tasarım Prensipleri: Vurgu /Odak noktası

 

11

Maket Yapımı ve Sunumu (Odak noktasında dengeli bir yontu olan Kent meydanı tasarımı)

 

12

Tasarım Prensipleri: Birlik/Çeşitlilik

 

13

Tasarım Prensipleri: Ölçü/Oran

 

14

Tasarım Prensipleri: Tekrar

 

15

Final teslimi ve sunumu

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Booth;Norman K,1990. Basic Elements of Landscape Architectural Design.Wavwland Press,Inc.

Diğer Kaynaklar

Reid, G. W. 1993 .From Concept to Form: In Landscape Design, Van Nostrand Reinhold, New York.

DeMarco, Guy & Patricia, 1999. Building Architectural Models. Schiffer Publishing ISBN: 978-0764310713

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Farklı ölçeklerde tasarım örnekleri

Ödevler

Haftalık konu ile ilgili araştırmalar

Sınavlar

Maket teslimi

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

%30

Ödevler

3

%30

Final sunumu

1

%40

Finalin Başarıya Oranı

 

40

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. 

   

 

X

   

2

Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. 

 

 

       

3

Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. 

           

4

Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması 

           

5

Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. 

 

 

X

     

6

Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. 

   

 

 

X

 

7

Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. 

 

 

       

8

Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. 

           

9

Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. 

 

         

10

Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. 

   

X

     

11

Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. 

           

12

Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 

       

X

 

13

Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. 

     

X

   

14

Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. 

           

15

İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. 

           

16

Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci.

           

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

15

4

60

Ara Sınav

14

5

70

Ödev

1

10

10

Final

4

10

40

Toplam İş Yükü

1

10

10

Toplam İş Yükü / 25

 

 

160

Dersin AKTS Kredisi

 

 

7.6

 

 

 

8

1