Bu ders kapsamında doğa koruma kavramı ve içeriği; Türkiye ve Dünya’daki doğa koruma alanları kategorileri ve yasal düzenlemeler ve sürdürülebilir turizm yöntemleri anlatılmaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Geleceğin peyzaj plancı ve tasarımcısı olacak öğrencilere doğa koruma kavramı ve kategorileri hakkında bilinç kazandırmak |
1,2,3,7 |
A |
|
Disiplinler arası biyolojik çeşitliliğin korunması için temel değerleri tartışmak ve öğrenmek |
1,2,3 |
A |
|
Doğa Koruma alanlarındaki mevcut durum, yasa ve yönetmelikleri değerlendirmek |
1,2,3 |
A |
|
Sorunlu alanlarda doğa koruma ile ilgili problem çözme becerilerini geliştirmek |
1,2,3,6 |
A |
|
Turizm planlamalarında doğa koruma anlayışına uygun projeler geliştirmek |
1,2,3,6 |
A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin ve içeriğinin tanıtılması, ders programı ve gerekli materyaller hakkında bilgilendirme |
|
2 |
Doğa ve Doğa Koruma Kavramı: Tanımlar |
|
3 |
Doğa Korumanın gerekçeleri ve tarihi |
|
4 |
Doğa korumada temel kavramlar, başlıca prensipleri ve terminolojisi |
|
5 |
Doğa tahribinde insan etkisi |
|
6 |
Doğa Koruma eylemleriyle ilgili sosyal ve etik konular |
|
7 |
Biyolojik çeşitlilik kavramı ve tehdit eden unsurlar |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Türkiye’deki fiziksel planlama ve doğa koruma yaklaşımları Türkiyedeki koruma kategorileri ve yasal durum |
|
10 |
Uluslararası Doğa Koruma Örgütü (IUCN) kategorileri ve Küresel çerçeve |
|
11 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi kavramı ve ekolojik düşünce felsefesi |
|
12 |
Rekreasyon ve turizm kavramı ve turizm türleri |
|
13 |
Turizmden kaynaklanan çevresel etkiler ve sürdürülebilirlik |
|
14 |
Turizmin alternatif formları ve alternatif politikalar |
|
15 |
Final sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Kuvan,Y.,2012. Doğa Koruma ve Korunan Alanlar.İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları No:499, İstanbul
Görcelioğlu, E.,2002. Peyzaj Onarım Tekniği. İ.Ü.Orman Fakültesi Yayınları No:470 İstanbul |
Diğer Kaynaklar |
Ed McMahon,2010. Conservation Communities: Creating Value with Nature, Open Space, and Agriculture, Urban Land Institute Publications. Randall G. Arendt, 1996. Conservation Design for Subdivisions: A Practical Guide To Creating Open Space Networks, Island Press. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
%70 |
Kısa Sınav |
- |
|
Ödev |
1 |
% 30 |
Toplam |
|
% 100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
% 50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
%50 |
Toplam |
|
%100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
|
|
X |
|
|
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
|
|
|
|
|
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
|
|
|
|
|
|
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
|
|
|
|
|
|
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
|
|
|
X |
|
|
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
|
|
|
X |
|
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dâhildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
- |
- |
- |
Proje |
- |
- |
- |
Seminer ve Sunum |
2 |
12 |
24 |
Ödev |
2 |
6 |
12 |
Final |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
125 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
5,00 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
5 |