Ders Kodu: 
LAUD 111
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Laboratuvar Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığında bulunan gimnosperm türlerinin tanıtımı
Dersin İçeriği: 

Çam, Ladin,Göknar vb. gimnosperm türlerinin ekolojik ve botanik özellikleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Sunum, 2: Anlatım, 3: Soru-Cevap, 4: Uygulama, 5: Teknik Gezi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B:Jüri, C: Ödev, D:Kısa sınav

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

 

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Gimnosperm ve angiospermlerin tanımı

2,3

2,3

A,C

2)Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığında kullanılan türlerin ekolojik özellikleri arasındaki farkları açıklar.

2,3,7

2,3

A,C

3) Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığında kullanılan türlerin botanik özelliklerini inceler.

2,3

2,3

A,C,D

4) Farklı türlerin yayılış alanlarını anlatır.

2,3

2,3

A,C

5) Türlerin doğal yayılış alanlarını ve rakımlarını açıklar.

2,3

2,3

A,C

6) Ağaç ve çalıları tanımaya yardımcı olur.

2,3

2,3

A,C

 

Dersin Akışı

 

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

Botanik Kitapları

2

Çamlar

Botanik Kitapları

3

Göknarlar

Botanik Kitapları

4

Ladinler

Botanik Kitapları

5

Melezler

Botanik Kitapları

6

Tsugalar

Botanik Kitapları

7

Sekoyalar

Botanik Kitapları

8

Serviler

Botanik Kitapları

9

Arasınav

Botanik Kitapları

10

Cunninghamia’lar

Botanik Kitapları

11

Yalancı Serviler

Botanik Kitapları

12

Cupressucyparis’ler

Botanik Kitapları

13

Porsuklar

Botanik Kitapları

14

Ardıçlar

Botanik Kitapları

 

Kaynaklar

 

KAYNAKLAR

Ders Notu

Ata, C., 2019. Peyzaj Bakım Teknikleri, İstanbul.

Ata, C., 2020. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume I, İstanbul.

Ata, C., 2021. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume II, İstanbul.

Ata, C., 2022. Identification, Selection and Use of Trees and Shrubs for Landscape Design in Turkey Volume III, İstanbul.

Coombes,A.J.,1992. DK Handbooks: Trees, DK ADULT

Diğer Kaynaklar

Yücel, E.,2005. Ağaçlar ve Çalılar, Eskişehir.

Materyal Paylaşımı

 

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

Botanik kitaplar, bahçelerdeki ağaç ve diğer bitkiler.

Ödevler

Bitki tanıma ödevleri

Sınavlar

Arasınav, kısa sınavlar, final sınavı.

 

Değerlendirme Sistemi

 

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

70

Kısa Sınav

-

-

Ödev

1

30

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

 

DERS KATEGORİSİ

Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Sanatçı Peyzaj Mimarları yetiştirme.

 

 

 

 

 

 

2

Alanındaki temel bilgilere sahip olma, sağlıklı ve yaşanabilir mekânlar sağlama, çevreyi düzenleme becerisi.

 

 

 

 

x

 

3

Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi.

 

 

 

 

x

 

4

Temel mühendislik bilgilerine sahip olma; doğayı tahrip etmeden, doğaya uygun çevre oluşturabilme becerisi.

 

 

 

x

 

 

5

Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi.

 

 

 

 

 

 

6

Alanının temel konuları ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli altyapıya sahip olma; bu alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri yorumlayabilme ve çağımızdaki uygulamalara aktarabilme becerisi.

 

 

 

 

 

 

7

Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi.

 

 

 

x

 

 

8

Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi.

 

 

 

 

 

 

9

Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni.

 

 

 

 

 

 

10

Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.

 

 

 

 

 

 

11

Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma bilinci.

 

 

 

 

x

 

12

Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

 

 

 

 

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

 

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati)

14

2

28

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

13

1

13

Ara Sınav

1

2

2

Kısa Sınav

-

-

-

Ödev

1

2

2

Final

1

2

2

Toplam İş Yükü

 

9

47

Toplam İş Yükü / 25

   

1,88

Dersin AKTS Kredisi

   

2

1