Türkiye'de ve gelişmekte olan ülkelerde mimari ve kentsel koruma kavramları ve uygulamaları, “kültürel mirasın” korunması ve yenilenmesi, mimari ve kentsel koruma ile kültür turizmi arasındaki denge ve kültürel miras yönetimi ve planlamasına toplum katılımının vurgulanması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) öğrencilere kentsel koruma ile ilgili temel bilgi ve anlayış kazandırmak |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
2) kentsel koruma ve kültürel mirasın korunmasının yönelik yaklaşımları değerlendirmek |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
3) Koruma tarihi ve teorisinin genel yönleri, koruma ile ilgili temel terminoloji ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
4)Türkiye'de korumanın yasal ve idari yönlerini anlamak |
9,10,12 |
1,2,3 |
A, C |
5) kentsel alanların tarihi ve kültürel değerleri, sorunlar ve potansiyellerini değerlendirmek |
3,9,12 |
1,2,3 |
A, C |
6)Güncel kentsel koruma yaklaşımlarını ve uygulamaları takip edebilmek |
9,10,12 |
1,2,3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Kültürel peyzaj yaklaşımı: Disiplinler arası ve çok disiplinli bir süreç olarak kentsel koruma |
Ders notları |
3 |
Kentsel kimlik, yerin ruhu ve yer hissi |
Ders notları |
4 |
Kentsel Politikalar ve programlar: canlandırma, güçlendirme ve dayanıklılık, yeniden geliştirme, yenileme |
Ders notları |
5 |
Kent ve Kent Kültürü |
Ders notları |
6 |
Kentsel politika ve Kentin Değişimi |
Ders notları |
7 |
Kentsel dönüşüm: yeni kentsel formlar |
Ders notları |
8 |
Tarihi çevrelerde koruma ve sürdürülebilirlik |
Ders notları |
9 |
Ulaşım planlaması yaklaşımları, Hızlı ulaşım sistemlerinin miras alanları üzerindeki etkisi Tarihi alanlarda yayalaştırma |
Ders notları |
10 |
Kentsel Tasarım Rehberleri ve önemi |
Ders notları |
11 |
Kentsel Tasarım Rehberi Hazırlama İlkeleri |
Ders notları |
12 |
Öğrenci sunumları |
|
13 |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Dönem tekrarı |
|
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Hein van Bohemen & Ellen M. van Bueren, 2011. Sustainable Urban Environments: An Ecosystem Approach. Springer Netherland
Simon Joss,2015. Sustainable Cities Governing for Urban Innovation, Palgrave Macmillan |
Diğer Kaynaklar |
Kumar, K (1995) (2001, 9th ed) From Post-Industrial to Post-Modern Society: New Theories of the Contemporary World, Blackwell, Oxford. Sassen, S. (1994) Cities in a World Economy, Pine Forge Press, London. Thorns, D.C. (2004) Kentlerin Dönüşümü, Soyak Yayınları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Seminer ve Sunum |
1 |
40 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
50 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal/ Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibidir, güncel değişiklikleri ve gelişmeleri tartışır. |
|
|
|
|
|
|
3 |
Mimarlık/planlama/tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınamasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. |
|
|
|
|
X |
|
4 |
Kentsel tasarım gereksinimlerinin belirlenmesinde etkili olan sosyo-ekonomik ve mekânlar ölçütler ve süreçler hakkında kapsamlı bilgiye ve bu ölçütleri tasarım süreci içinde kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
5 |
Kent bütünü ve parçalarının tasarımında dünya örneklerini bilir, güncel gelişmeleri takip eder ve bunların ülke koşullarına göre nasıl ele alınabileceği konusunda fikir sahibi olur. |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Biyolojik- Ekolojik Çevre koruma alanında (Doğa koruma, peyzaj planlama, rekreasyonel planlama, Yeşil alan planlaması, Korunan alan planlaması vb.) uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile yerel ve küresel çevre problemlerinin çözümü ve bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik kapsamlı bilgiye sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
8 |
Kentsel tasarım/Peyzaj tasarım projesini veya araştırma projesini teorik ve uygulama bilgi birikimine dayanarak ve yenilikçi metot ve fikirleri takip ederek/üreterek hazırlayabilme yeteneğine sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
9 |
Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak değerlendirebilme, farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirme için gerekli problem çözme becerilerine sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
10 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer kaynaklardan yararlanabilme ve özgün bir bilimsel çalışma yapma, uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir şekilde paylaşma ve tartışma yetkinliğine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
11 |
Bilgi ve kararların uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve mesleki etik sorumlulukların bilincindedir. |
|
|
|
|
|
|
12 |
Kent bileşenlerinin ve kent bütününün biçimlenmesinin tasarımında öncelikle kamu yararı gözetir ve toplumsal sorumlulukla hareket eder |
|
|
|
|
x |
|
13 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme tavrına sahiptir. |
|
|
|
|
x |
|
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
2 |
32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Seminer ve Sunum |
1 |
10 |
10 |
Final |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
78 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
3.12 |
||
160Dersin AKTS Kredisi |
3 |