Türkiye'de ve gelişmekte olan ülkelerde mimari ve kentsel koruma kavramları ve uygulamaları, “kültürel mirasın” korunması ve yenilenmesi, mimari ve kentsel koruma ile kültür turizmi arasındaki denge ve kültürel miras yönetimi ve planlamasına toplum katılımının vurgulanması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) öğrencilere kentsel koruma ile ilgili temel bilgi ve anlayış kazandırmak |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
2) kentsel koruma ve kültürel mirasın korunmasının yönelik yaklaşımları değerlendirmek |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
3) Koruma tarihi ve teorisinin genel yönleri, koruma ile ilgili temel terminoloji ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak |
3,4,5,10 |
1,2,3 |
A, C |
4)Türkiye'de korumanın yasal ve idari yönlerini anlamak |
9,10,12 |
1,2,3 |
A, C |
5) kentsel alanların tarihi ve kültürel değerleri, sorunlar ve potansiyellerini değerlendirmek |
3,9,12 |
1,2,3 |
A, C |
6)Güncel kentsel koruma yaklaşımlarını ve uygulamaları takip edebilmek |
9,10,12 |
1,2,3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Koruma ve yenileme tanımı Disiplinlerarası ve multidisipliner bir süreç olarak kentsel koruma kavramı |
|
3 |
Kentsel kimlik, yerin ruhu ve yer hissi |
|
4 |
Kentsel Politikalar ve programlar: canlandırma, güçlendirme ve dayanıklılık, yeniden geliştirme, yenileme |
|
5 |
Kent ve Kent Kültürü |
|
6 |
Kentsel politika ve Kentin Değişimi |
|
7 |
Kentsel dönüşüm: yeni kentsel formlar |
|
8 |
Tarihi çevrelerde koruma ve sürdürülebilirlik |
|
9 |
Ulaşım planlaması yaklaşımları, Hızlı ulaşım sistemlerinin miras alanları üzerindeki etkisi Tarihi alanlarda yayalaştırma |
|
10 |
Kentsel Tasarım Rehberleri ve önemi |
|
11 |
Kentsel Tasarım Rehberi Hazırlama İlkeleri |
|
12 |
Öğrenci sunumları |
|
13 |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Dönem tekrarı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Hein van Bohemen & Ellen M. van Bueren, 2011. Sustainable Urban Environments: An Ecosystem Approach. Springer Netherland
Simon Joss,2015. Sustainable Cities Governing for Urban Innovation, Palgrave Macmillan |
Diğer Kaynaklar |
Kumar, K (1995) (2001, 9th ed) From Post-Industrial to Post-Modern Society: New Theories of the Contemporary World, Blackwell, Oxford. Sassen, S. (1994) Cities in a World Economy, Pine Forge Press, London. Thorns, D.C. (2004) Kentlerin Dönüşümü, Soyak Yayınları |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
60 |
Seminer ve Sunum |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
1 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Mimarlığı ve Planlama alanlarının temel konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
X |
||||
2 |
Sürdürülebilirlik ilkelerini esas alan, doğayı tahrip etmeden, doğa ile uyumlu çevreler oluşturabilme konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
X |
||||
3 |
Kentsel tasarımın sosyal ve fiziksel boyutu ve herkes için tasarım gibi evrensel öneme sahip konular hakkında bilgi sahibi olması. |
X |
|||||
4 |
Ulusal/Uluslararası çevre politikaları ve mevzuatı gibi yasal ve yönetsel konularda bilgi sahibi olması |
X |
|||||
5 |
Peyzaj envanter ve analizi, peyzajın doğal ve fonksiyonel yönleri, farklı ölçek ve içeriklerdeki alan kullanım tipleri ve işlevlerine yönelik bilginin kazandırılması. |
|
X |
||||
6 |
Kentsel tasarım donatı elemanları, yapım metotları ve teknolojileri, konstrüksiyon, maliyet analizi, belgelerin ve teknik şartnamelerin yazılması konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olması. |
|
|||||
7 |
Kentsel Tasarım, Peyzaj Tasarımı ve Planlama alanlarının tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olması. |
|
X |
||||
8 |
Tahrip edilmiş çevreyi onarma, doğa koşullarını tanıma, yeni oluşturulacak mekânlarda doğa koşullarını koruyabilme ve yaratabilme becerisi. |
X |
|||||
9 |
Alanında problem süreçlerini analiz edebilme ve uygun çözümler bulabilmek için modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme becerisi. |
|
X |
||||
10 |
Bilgi teknolojileri ve bilgisayar destekli çizim, sunum, mühendislik ve planlama programlarını kullanabilme; alanı ile ilgili güncel uygulamalar için gerekli teknikleri ya da araçları bulabilme ve kullanabilme becerisi. |
X |
|||||
11 |
Bilgiye erişebilmek için kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından yararlanabilme becerisi. |
||||||
12 |
Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
X |
|||||
13 |
Bireysel olarak ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni. |
||||||
14 |
Alanı ile ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahip olma. |
X |
|||||
15 |
İnsan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verme ve hareket etme. |
X |
|||||
16 |
Mesleki alan ve uygulamada etik ve sorumluluk bilinci. |
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) |
15 |
2 |
30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Seminer ve Sunum |
2 |
10 |
20 |
Teknik Gezi |
2 |
5 |
10 |
Final |
1 |
6 |
6 |
Toplam İş Yükü |
99 |
||
Toplam İş Yükü / 25 |
3.9 |
||
160Dersin AKTS Kredisi |
4 |